Reportajes

//El sector vasco de espectáculos y eventos convoca una huelga histórica el 15 de mayo

El sector vasco de espectáculos y eventos convoca una huelga histórica el 15 de mayo

Las plantillas llaman a paralizar la actividad tras más de dos años sin avances en la negociación del primer convenio.

2026-05-08T13:12:43+02:008 mayo 2026|Reportajes|0 Comments

Por DavidBM

Bilbao, 8 mayo 2026Los trabajadores de espectáculos y eventos de la CAV han anunciado este viernes frente al Palacio Euskalduna de Bilbao una huelga “histórica” para el próximo 15 de mayo, convocada por Teknikariok y los sindicatos ESK, LAB, UGT, ELA y CCOO, todos ellos miembros de la mesa negociadora del primer convenio colectivo del sector.

La parte social denuncia el bloqueo de la patronal EUKI tras más de dos años de conversaciones y acusa a las empresas de mantener un modelo sostenido sobre la precariedad, la disponibilidad permanente y la vulneración de derechos laborales básicos. Según los convocantes, la negociación permanece paralizada por el “inmovilismo” patronal, pese a las denuncias presentadas ante la Inspección de Trabajo contra compañías que, aseguran, aprovechan la falta de convenio para perpetuar incumplimientos. La convocatoria ya había sido anunciada por las centrales como la primera huelga del sector vasco de espectáculos y eventos.

Los sindicatos sostienen que EUKI pretende imponer horarios, calendarios y turnos con una antelación “totalmente inaceptable”, lo que, a su juicio, obliga a las plantillas a renunciar a la conciliación familiar y personal. También afirman que la última propuesta empresarial se sitúa “por debajo de los mínimos” del Estatuto de los Trabajadores.

“Sin convenio paramos el gremio” es el lema con el que los trabajadores llaman a paralizar la actividad en los eventos y espectáculos programados el 15 de mayo. La jornada incluirá una concentración de 11.30 a 12.30 en el Teatro Arriaga de Bilbao; protestas a las 18.00 en el Festival Batbatean, en Mendizabala, Gasteiz; una kalejira y concentraciones a las 18.30 en Umore Azoka, en Leioa; y una concentración a las 19.00 en el Teatro Victoria Eugenia de Donostia. Durante el día, anuncian piquetes en la entrada de diferentes eventos.

La parte social pide comprensión a las personas asistentes por las molestias que pueda ocasionar la huelga y anima a quienes quieran mostrar solidaridad con las reivindicaciones laborales a no acudir a los actos programados durante esa jornada.

TEKNIKARIOK, ESK, LAB, UGT, ELA eta CCOO sindikatuok, EAEko ikus-entzunezkoen eta ekitaldien lehenengo Hitzarmen Kolektiboaren negoziazio mahaiko kide guztok, datorren maiatzaren 15erako sektore honetan greba historikoa egiteko deialdia iragarri nahi dugu.

Ia hiru hilabete igaro dira EUKI patronalaren immobilismoa dela-eta negoziazioek egun bizi duten blokeo egoera publikoki salatu genuenetik. Negoziazio hutsaletan aritu gara bi urtetik gora, eta prekarietateak zein oinarrizko lan-eskubideen urraketek bere horretan diraut; baita Langileen Estatutuak gutxienezko eskubideen urraketak ere. Lanbide gehienetan segurtzat jotzen dira oinarrizko zenbait eskubide, ordea, gure sektorean zapaldu egiten dituzte etengabe. Okerrena da gure jardueraren ezaugarria dela baliatzen dutela aitzakiatzat.

Duela bi hilabete iragarri genuen blokeo horrek dirauen artean, sektorean ez dela lan-arloko legezkontatasunik erantzukizun gabe geratuko. Beraz, blokeoarekin gure oinarrizko lan-eskubideen urraketa betikotzea baliatzen duten enpresen aurka Lan Ikuskaritzan jarritako hainbat salaketen berri eman genuen. Egoerari buelta emateko eta patronalak bere jarrera aldatzeko garaiz geundela sinetsi genuen, ordea, ordutik EUKIk ez dio negoziazioari berriro ekin nahi izan.

Beste hainbat elementuren artean, EUKIren asmoa da langileok familia-kontziliazioari eta kontziliazio pertsonalari uko egitea. Hori, batere aurrerapen askirik gabe emandako ordutegi, egutegi eta lan-txanda lotsagarriak emanez egin nahi dute. Beren jarduera eroso eta malgutasunez maneatu nahi dute, edozein langilek bere bizitza eta inguruarekiko ahalika eta gutxien antola ez dezan eta enpresaren esku geratu dadin. Hori guztia inolako konpentsaziorik eman gabe egin nahi dute, eta azken eskaintzan egin dutela adierazi ziguten. Hala ere, egin zuen azken proposamen horren Langileen Estatutuak ezartzen dituen gutxienekoak urratzen ditu.

Jarrera hori immobilista eta Zuzenbidearen aurkakoa da. Horregatik, uste dugu ez dagoela bideragarritasunik elkarrizketei berriz ekiteko. Arazoa da, bitartean, gehiegikeriak eta lege-urratzeak eguneroko ogia izaten jarraitzen dutela sektorean.

Horregatik, negoziazio-mahaia eratu eta bi urte baino gehiago pasa diren honetan, sindikatuok jakinarazi nahi dugu berehala hasiko dugula lanuztea, greba eta mobilizazio fasea. Sektoreko langileok eskubide duinak bermatuko dituen Hitzarmen Kolektibo bat nahi dugu; ez patronalaren gehiegikeriarako orri zuri bat. Borroka hau datorren maiatzaren 15ean hasiko da. Esan bezala, greba historikoa da sektorean. Horregatik, egun horretarako programatutako ekitaldi eta ikuskizun guztien jarduera geldiarazteko deia luzatzen dugu. Era berean, ekitaldi horietara bertaratuko direnei ulermena eskatzen diegu. Langileen aldarrikapenen babesa eta elkartasuna adierazi nahi dietenei, aldiz, greba-egunean programatutako ekitaldietara ez joateko gonbita luzatu nahi diegu.

Ikuskizun langileok borrokan. ESZENATOKIETAN PREKARIETATERIK EZ. M15 GREBA!!

GREBA EGUNEAN (MAIATZAK 15) EGINGO DITUGUN MOBILIZAZIOAK:

Goizean:

11:30 – 12:30 Arriaga antzokian (Bilbo) kontzentrazioa

Arratsaldean:

18:00tan Batbatean jaialdian (Mendizabala, Gasteiz) kontzentrazioa

18:30tan Umore azoka (Leioa). Kalejira eta kontzentrazioak eszenatokien inguruan.

19:00tan Victoria Eugenia antzokian (Donostia) kontzentrazioa.

Egunean zehar, antolatuta dauden ikuskizun eta ekitaldi nagusietan piketeak egongo dira langileak sartzerakoan.

Leave A Comment

Suscríbete a nuestro Boletín